Mama ei de răspundere!

Mama ei de răspundere!

Mama ei de răspundere!

(3546 Colour – pentru determinare)

Exact! Pentru foarte mulți dintre antreprenori sau manageri, această problemă este tare spinoasă. Cine răspunde, când răspunde și pentru ce răspunde? Evident că nu despre răspunsul la telefon este vorba.

Responsabilitatea îndeplinirii obiectivelor nu a fost, nu este și nu va fi niciodată în sarcina antreprenorului. Rolul lui, așa cum am spus și în episodul anterior, este să stabilească obiective clare și să delege. Remember?

Și atunci cine răspunde? Sigur că responsabilii de proiecte, oricare ar fi aceștia. Doar că, de cele mai multe ori, fuga de răspundere este pe cât se poate de reală, dacă există această posibilitate.

Nu de puține ori am auzit, prin ședințe, spunându-se “trebuie să facem ai și aia și aia”. 

So stupid! Nu există acest „facem”, sau cel puțin nu mai există în cultura antreprenorială modernă. De aici pleacă și dilema răspunderii.

Pentru fiecare proiect sau fiecare task trebuie să existe un obiectiv clar, un responsabil și o dată de finalizare. Da, chiar trebuie, dacă vrei să ai rezultate bune și nu fire albe de păr sau nopți fără somn.

Și aici vine cireașa de pe tort. Ai nevoie să lucrezi doar cu oameni responsabili și chiar mai bine pregătiți decât tine, pe domeniul lor de competență. Sigur nu ești surprins să auzi asta, dar afacerea ta așa funcționează?

Acești oameni îți vor livra rezultate și doar rezultate. Nu sunt oameni de „condică”, plătiți mai mult sau mai puțin, doar pentru orele de muncă.

Problema asta se rezolvă prin două posibilități, în funcție de tipul și mărimea afacerii tale. Fie să ai angajați proprii pe toate posturile sau să externalizezi serviciile suport, de tipul, contabilitate, marketing, it, resurse umane.

Acum, dacă ești în faza de “start-up”, mai mult ca sigur că nu îți permiți o armată de oameni, dimineața la ușa business-ului tău, nu? Și atunci, ori renunți la dezvoltare și rămâi mereu la faza de micro management, ori externalizezi serviciile suport, fără nicio teamă.

De ce asta? Pentru că serviciile externalizate îți aduc o grămadă de avantaje, legate de eficiență și profitabilitate. Firmele partenere, specializate pentru aceste servicii nu au „condică”, acestea livrează doar rezultatele pentru afacerea ta. Și mai mult decât atât, știi exact costul acestor rezultate.

Un alt mare avantaj al firmelor partenere este legat de experiența și expertiza acestora pe un serviciu anume. Este foarte greu ca tu să găsești un super angajat care să compenseze aceasta experiență.

Și mai este ceva în plus, legat de bătaia de cap. O firmă parteneră nu lucrează cu … da șefu’, sigur șefu’, cum ziceți șefu’. Rolul acestor firme este să fie obiective, realiste și axate pe beneficii comune de business, cum ar fi „value for money”.

Asta e tot ce contează, dacă ego-ul tău antreprenorial este pe dezvoltare și nu pe mândria de a fi șef’.

Cam atât pentru astăzi despre timp și “3546 Colour”.

Oricare ar fi obiectivele tale de business, deciziile trebuie să fie legate de eficiență. Zăbovește un pic asupra celor spuse anterior și vei găsi rațiunea de a performa, alături de firme partenere cu servicii specializate, care își asumă răspunderea pentru obiectivele primite.

Morala acestui episod este despre cum privești răspunderea în afacerea ta.

Până la un nou episod, îți doresc să ai timp pentru zile frumoase de toamnă, cu gânduri bune și acțiuni de succes!

Suntem Geseidl Consulting Group, o afacere de familie care înțelege și respectă valorile parteneriatului, indiferent de provocări. Serviciile noastre reprezintă o valoare a succesului de peste 15 ani, alături de cei mai buni clienți.

www.geseidl.ro