Interviu Florin Dull (Business Magazine)

Interviu Florin Dull (Business Magazine)

În luna octombrie 2017, am avut plăcerea să oferim un interviu domnului Florin Dull, pentru Business Magazine.

Despre oameni, familie și excelență. Despre Geseidl.

Când intri în biroul Geseidl, te încearcă un sentiment frumos. Nu vă imaginați un zgârie-nori de sticlă, cu lift supersonic și parcare subterană cu comandă vocală. Ne aflăm în Ploiești, în centrul orașului, într-o casă frumoasă unde, în urmă cu 14 ani, o idee a prins viață. A prins apoi rădăcini, ca mai târziu să crească și să devină un exemplu pozitiv, o referință în domeniul financiar-contabil, o prezență notabilă în branșă și recunoscută de organismele naționale pentru meritele sale. Pășind în firmă, simți acel zumzet inconfundabil specific jobului de economist dar, mai mult decât atât, este o atmosfera de concentrare pozitivă, de implicare și pasiune. Cei 30 de colegi care se întâlnesc în fiecare dimineață la biroul din Ana Ipătescu ajută peste 150 de firme să deslușească ițele încurcate în diverse aspecte legate de taxe și impozite, fuziuni și achiziții, audit, management, contabilitate, salarizare, resurse umane, leasing de personal, IT, etc. Să poți ajuta reprezintă, de fapt, satisfacția muncii bine făcute, iar să identifici pasiunea ta în meseria practicată este singurul mod de a fi realmente împlinit. La Geseidl a fost mereu vorba de profesionalism și de îmbunătățire continuă, aici fiind o ușa deschisă pentru oameni valoroși, cărora le-a fost creat mediul propice pentru dezvoltare profesională. Se organizează periodic traininguri, au loc vizite la clienți, a existat și continuă să existe o cantitate prețioasă de informație “la cald” și feedback “la rece”, iar în fiecare an echipa a câștigat plus-valoare prin fiecare om care a venit cu personalitatea, expertiza și entuziasmul său.

Despre oameni

Doamna Gela Popa, fondatorul companiei, a avut acest vis, numit acum Geseidl, pentru că, în primul rând, a crezut mereu în oameni. A simțit că fiecare este bun la ceva, capabil să facă lucruri pentru dezvoltarea proprie, prin intermediul unor oameni cu experiență. A încercat să fie omul potrivit, la locul potrivit. Și pentru membrii echipei Geseidl a reprezentat un exemplu de putere, organizare și consecvență. Ei s-au simțit astfel atrași și mai mult de domeniul financiar, de contabilitate, fiind motivați de directorul firmei, care le-a insuflat dorința de a fi din ce în ce mai buni, în fiecare zi, în tot ceea ce fac. Chiar dacă, fizic, doamna Popa nu mai este prezenta, a rămas traiectoria pozitivă pe care a trasat-o cu talent și care continuă să dea roade. Este vorba, în primul rând, de oameni foarte bine pregătiți profesional, care caută să ajute clienții și care se ajută, totodată, pe ei înșiși printr-un proces de autoînvățare perpetuu.
În vara anului 2003 a început parcursul companiei. Patru persoane cu suflet mare și visuri multe și-au focalizat întreaga energie și experiență profesională pe acest proiect. În decembrie erau deja patru angajați și doi stagiari. Încet, dar sigur, rotițele se puneau în mișcare și era abia începutul. A urmat o investiție majoră în echipamente IT, infrastructură, ca apoi, peste doi ani deja, în 2005, să fie implementat sistemul de management al calității. Tot după doi ani, Geseidl semna contractul cu numărul 50, un “milestone” care i-a bucurat pe toți și le-a confirmat că se găsesc pe drumul cel bun.

Echipa s-a mărit constant, fiind selectați tineri economiști entuziaști, dornici să învețe din practica de zi cu zi în cadrul Geseidl, care s-a remarcat, în primul rând, ca firmă-școală. “Printre altele, Geseidl este și o școală care vizează excelența în contabilitate și resurse umane, prin care ne dorim să aducem mereu valoare societății în care trăim, să oferim șanse tinerilor, să le deschidem drumul către succes, iar acesta este lucrul care ne deosebește cel mai mult de competitori”, explică Robert Popa, managerul Geseidl.
Pentru mulți, Geseidl a reprezentat o pepinieră de specialiști, unii dintre aceștia ajungând ulterior să ocupe poziții de top în alte companii. Oamenii sunt sufletul oricărei afaceri și când investești în angajați, când le asculți părerile, ideile, proiectele, atunci se deschid adevăratele oportunități pentru companie. Un angajat motivat înseamnă clienți mulțumiți și conducerea firmei a cunoscut acest principiu de bază de la bun început. În fiecare an se organizează câteva teambuilding-uri şi, bineînţeles, au loc și întâlniri informale. Astfel, se creează cadrul potrivit în care oamenii se cunosc mai bine, își deschid sufletul și se încarcă de energie pozitivă pentru proiectele lor. Se face sport, se organizează cursuri, workshopuri și concursuri de echipă, au loc momente inedite și se dau cadouri din partea firmei, se sărbătoresc momente deosebite, atât pentru firmă, cât și pentru colegi, în mod personal. Se acordă acel timp special omului – nu angajatului – și familiei sale.

Despre familie

Cu siguranţă că, în viață, totul pleacă de la o misiune pe care fiecare o are creionată. De ce existăm? “Noi, echipa Geseidl, existăm pentru a face lumea mai bună! Nouă ne pasă de cei de lângă noi! Vrem să ajutăm pe cei care pornesc o afacere, vrem să fim un real sprijin celor care sunt consacrați și vrem să le oferim tuturor încredere și siguranță că își vor atinge obiectivele, la timp, de fiecare dată, prin profesionalismul echipei noastre. Am căutat și vom căuta mereu cele mai bune soluții în tot ceea ce realizăm, pentru a face viața mai frumoasă tuturor”, punctează Robert Popa.

Familia ne-a ajutat mereu să rămânem ancorați în valorile esențiale ale vieții: iubire, altruism, sinceritate și perseverență în munca pe care o facem, cu propriile puteri. La Geseidl s-a găsit acea cale de mijloc, un cadru echilibrat, dacă ne gândim la o firmă ca fiind locul în care ne desfășurăm activitatea, în care practicăm – atenție – ceea ce ne place, dar fără a scoate familia din ecuație. Pur și simplu, problemele personale pot fi de multe ori împărtășite, unele putând fi astfel rezolvate, chiar și cu ajutorul firmei, respectiv al colegilor. Transparența și sinceritatea au condus, întotdeauna, la cele mai bune soluții. De multe ori, în mediul de afaceri, tinde să existe o prăpastie mare între job și familie, iar discrepanța este adâncită tocmai de către cei aflați în poziții de management. La polul opus, există cazuri în care firmele sunt axate exclusiv pe relațiile de familie. În nici unul dintre aceste situații extreme, nu se poate atinge acel nivel optim de “confort” emoțional și profesional al angajaților.

Exigența și profesionalismul au rămas întipărite în titulatura Geseidl, fiind de bun augur pentru proiectele noi, mai mari, care se întrevedeau la orizont. În martie 2013 are loc relansarea brandului Geseidl, moment de referință în cadrul companiei, când echipa și-a dat seama că firma a crescut sănătos, s-a dezvoltat foarte mult și a venit momentul să funcționeze în alți parametri. Printre altele, a fost implementat un proiect foarte bine primit în Ploiești, și anume Asociația Geseidl pentru Sport și Sănătate. Dat fiind faptul că membrii echipei sunt iubitori și practicanți de sport, compania a decis să se implice, în mod activ, în comunitatea locală, prin sprijinirea financiară a unor proiecte, prin suport concret oferit unor sportivi, dar și prin implementarea ideilor proprii. Iar planurile de viitor trec dincolo de granițele orașului, firma intenționând să sprijine sportul pentru toți, ca pe o investiție pe termen lung în sănătatea și calitatea vieții comunității.

Despre excelență

La Geseidl nu este nimic la voia întâmplării, totul fiind rezultatul multor ore de muncă. Dar pasiunea nu ține cont de vremea de afară, nici dacă e zi sau noapte. La final, rămâne bucuria reușitei și satisfacția că ai fost util cuiva, că ai ajutat, prin munca ta, pe cineva. Prin extrapolare, se poate spune așadar, că o firmă de contabilitate ajută direct și indirect, foarte multă lume. “Având încredințată o responsabilitate foarte mare, putem cu ușurință, din condei, să o folosim și să ajutăm mii de oameni. Depinde de noi dacă alegem să folosim această responsabilitate pentru a aduce un zâmbet în casele lor, o speranță, un strop de siguranță într-o lume nesigură, o rază de soare. Ei nu vor ști niciodată de noi și poate nici noi de ei.” spune Robert Popa.

După numai trei ani de activitate, firma este certificată conform standardului ISO 9001:2000 de către AJA Registrars, iar în 2009 obține această recunoaștere din partea TÜV Rheinland. Certificarea TÜV are loc în preajma perioadei de criză economică, un moment în care echipa Geseidl a rezistat și, mai mult decât atât, a reușit să investească în IT și să iasă întărită din criză. Dovada? A obținut locul I în rândul firmelor de contabilitate din județul Prahova în 2009, pentru al doilea an consecutiv. Și așa a început ascesiunea.

Rețeta a fost păstrată: muncă asiduă, fără a face rabat de la calitate, ani presărați însă cu momente de respiro, excursii cu echipa, beneficii acordate familiilor și timp personal. Timpul, acest factor important – pentru că excelența se atinge în timp, dar și cu timp.

În cazul de față, în timp ce firma creștea, angajații deveneau tot mai încrezători în forțele proprii. Tactica de management adoptată a fost una simplă, dar cu efectul scontat: acordă încredere și respect oamenilor, iar ei vor avea grijă de clienții companiei. Printre altele, încrederea și respectul se reflectă în vorbe bune, sfaturi de carieră (sau chiar personale), flexibilitatea programului de lucru, traininguri personalizate sau anumite beneficii, în funcție de hobby-urile fiecărui angajat.

La Geseidl, un loc foarte important îl ocupă autoperfecționarea. Învățarea nu este un proces limitat, dimpotrivă, aproape în fiecare zi se învață ceva nou, în contextul în care totul se mișcă extrem de rapid. Fie că este vorba de comunicare, contabilitate, resurse umane, IT sau orice alt domeniu, taskurile se rezolvă “ca la carte”, conform procedurilor și în litera legii. Pentru asta, e necesară în primul rând învățarea, și apoi aprofundarea, actualizarea.

Prin definiție, meseria de economist presupune să fii informat cu toate schimbările legislative din domeniu, să ai un update zilnic al pieței și o privire de ansamblu a economiei românești, europene și globale. Este exact ceea ce găsim la fiecare membru al echipei Geseidl începând, în primul rând, cu cel care a preluat ștafeta de la mama sa, domnul Robert Popa.

Noi punem accent pe „a face”, nu ne ferim de „a greși” și nu renunțăm niciodată

F.D : Deși pe piața românească activează mii de firme de contabilitate sau consultanță fiscală, la Geseidl se simte o atitudine specială, o undă de entuziasm într-o meserie considerată stufoasă și chiar complicată. Cum reușiți să imprimați această stare echipei?

R.P : Pentru noi, Geseidl nu este un loc de muncă, ci un mod de viață. Misiunea noastră personală, a fiecăruia dintre noi, este să facem lumea mai bună, să ajutăm pe cei de lângă noi… este ceea ce ne motivează să trăim. Interviurile noastre de angajare sunt atipice, ni se spune aproape de fiecare dată lucrul acesta, pentru că punem foarte mare accent pe modul de gândire al fiecărui candidat și pe viziunea lui despre viață. Odată ce găsim persoana care are aceleași motivații ca și noi, o invităm în echipă și de acolo totul este simplu.

F.D: În 7 ani au avut loc peste 20 de teambuildinguri, este un număr impresionant pentru o companie relativ mică. Am văzut că v-ați deplasat cu echipa chiar și în afara țării. Cât de mult contează ieșirile cu colegii și în ce cadru este mai potrivit să se desfășoare acestea?

R.P: Chiar acum ne-am întors dintr-un teambuilding! Pentru noi este deosebit de important să ne cunoaștem cât mai bine și să descoperim potențialul coechipierilor. Primul teambuilding l-am făcut în al doilea an al firmei, când eram 8 persoane. Am învățat multe de atunci, avem astăzi 36 de teambuildinguri făcute și multe alte activități similare, dar mai scurte. Într-un teambuilding Geseidl fiecare are șansa să descopere lucruri noi la cei din jur, mai ales de la coordonatori și, la final, să descopere câte ceva și despre propria persoană. Totul este înconjurat de o atmosferă veselă, multă distracție și, neapărat, multă grijă față de fiecare membru al echipei. De obicei, d-na Popa era cea care gătea și noi, cei din conducere, serveam la masă. Mi se pare  firesc să transmiți colegilor cât de mult îi apreciezi și să le arăți prin ceea ce faci că ții la ei, iar dragostea trece prin stomac, nu?

F.D: Echipa Geseidl este relativ tânără, care este media de vârstă? Și cât de mult contează acest aspect în activitatea pe care o desfășurați?

R.P: Media de vârstă este 34 de ani. Din prima zi am considerat că Geseidl este și trebuie să rămână o școală. Este unul din cele 4 moduri prin care înțelegem să facem lumea mai bună pentru cei de lângă noi. Chiar dacă nu e mereu ușor, am menținut această politică, iar cei mai buni colegi ai noștri și cei mai vechi de altfel, sunt cei care și-au început cariera la noi, imediat după facultate. În cei 14 ani de experiență, au fost mai mult de 50 de colegi care au debutat la Geseidl și apoi au mers mai departe către posturi de conducere la Timken, Cameron, Michelin, Wabag, Lubbers sau chiar ca manageri generali tot la multinaționale. Dar, în viață totul trebuie să fie în echilibru și, cum spune vechea zicală românească: „cine nu are bătrâni să-și cumpere”, noi căutăm să avem în echipa noastră și persoane cu experiență de la care să învățăm lucrurile de finețe.

F.D: Familia stă la baza Geseidl, iar angajații formează, în companie, o mare familie. Care este cel mai tânăr membru al echipei și cum este comunicarea cu cel mai în vârstă? Există diferențe majore de opinie?

R.P: Cel mai în vârstă membru Geseidl are 65 de ani și cel mai tânăr 24. O diferență mare la prima vedere, dar în realitate nu se simte. Cei care au lucrat cu noi știu asta. Noi încurajăm comunicarea directă, fără să se facă simțită ierarhia din organigramă. Chiar ultimul audit de calitate, care a avut loc acum trei săptămâni, a remarcat această reușită a noastră: când ești în mijlocul nostru nu ai cum să vezi cine este șef sau subaltern. Mai mult decât atât, cei care sunt „subalterni” se simt liberi să ne confrunte. Ne-am luptat mult să implementăm atitudinea aceasta și vrem să o menținem mereu pentru că ne aduce foarte multe avantaje.

F.D: Ce proiecte de CSR ați derulat, care vă este cel mai aproape de suflet și ce proiecte de viitor aveți, în acest sens?

R.P: Iată încă unul din cele 4 moduri prin care noi ne dorim să facem lumea mai bună! Avem în acest moment înființată Asociația Geseidl pentru Sport și Sănătate, pentru că ne dorim să ne implicăm cât mai activ și eficient în dezvoltarea comunității locale. Noi considerăm că încurajarea sportului de masă este foarte importantă pentru dezvoltarea generațiilor viitoare, pentru sănătatea tuturor și o mai bună calitate a vieții. Ca realizare în acest domeniu, aș putea menționa clubul de fotbal Geseidl, GFC, și echipa Geseidl cu care am participat în 2008-2011 la evenimente locale și am reușit să avem o creștere frumoasă în campionatul local de minifotbal. De acolo am început și ne-am dat seama că e nevoie de mult mai mult. Am sprijinit și continuăm să sprijinim clubul școlar de atletism și clubul de ciclism și triatlon. Iar ca proiect de viitor, la care lucrăm intens acum, este dezvoltarea de terenuri de sport, de cartier, cu acces liber pentru oricine. Dezvoltăm, în acest sens, un parteneriat cu Primăria Municipiului Ploiești și cu firme străine, interesate de CSR.

F.D: În ce măsură se implică Geseidl în comunitatea locală? Vă uitați doar la Ploiești sau intenționați să extindeți activitățile de CSR și în alte zone?

R.P: Deocamdată ne dorim să dezvoltăm sportul de masă în Ploiești, unde am rămas în urmă față de alte orașe. Peste câțiva ani, după ce ne atingem acest obiectiv, cu siguranță vom merge mai departe .

F.D: Aveți 3 copii. Care considerați că sunt, acum, pericolele pentru tânăra generație? Dar oportunitățile?

R.P: Este un subiect sensibil și unde sunt multe de spus. Personal, mă îngrijorează lipsa de eficacitate a sistemului actual de a transmite tinerei generații plăcerea de a munci și satisfacția lucrului bine făcut, dar nu sunt în măsură să fac o analiză corectă. Consider că de aici apar multe pericole și potențiale derapaje pentru cei tineri. În Geseidl accentul este pus pe familie, în primul rând familia personală, mai presus de orice și apoi familia Geseidl. Acasă, în familie, noi punem accent pe „a face”, nu ne ferim de „a greși” și nu renunțăm niciodată. Am descoperit că pe măsură ce soția mea și cu mine ne dăm la o parte și lăsăm copiii să înflorească, ei imediat ne surprind cu lucruri minunate. Cu puțină răbdare, fiecare floare înflorește la timpul ei!

Oportunități sunt și au fost întotdeauna… Accesul la informație, așa cum este acum, coroborat cu consecvența, dorința de a cunoaște și perseverența nu au cum să nu ducă la un rezultat bun, atunci când tânărul pornește dintr-o familie unită și iubitoare.

F.D: În cazul unui director general, se poate vorbi despre un echilibru între timpul dedicat familiei și profesiei? În ce măsură există această posibilitate?

R.P: Da, pentru mine există un echilibru între familia personală, profesie și activități personale. Sunt două ingrediente necesare: o familie reușită acasă și o familie reușită la muncă! Mi-a fost de mare folos o carte scrisă de Patrick M. Lencioni: „The Three Big Questions for a Frantic Family” și de fapt, cam tot ce a scris el. „Am trăit”, „am murit” și „am reînviat” prin cărțile lui.

F.D:  Care este cartea preferată (sau cea pe care ați citit-o recent/ sau cea pe care o recomandați)? Dar citatul dvs. preferat? (sau motto)

R.P: Biblia mi se pare esențială ca om, tată și manager. Legat de business, o carte cu impactul pozitiv asupra firmei, familiei și calității vieții, pentru noi este „Good to Great: Why Some Companies Make the Leap…And Others Don’t” scrisă de Jim Collins.

Motto-ul nostru este „Din ce în ce mai buni, în fiecare zi, în tot ceea ce facem!”.

Îmi este greu să am un citat preferat pentru că, în funcție de discuție și mai ales de persoana căreia te adresezi, citatul trebuie ales cu grijă, ca mesajul să fie transmis cât mai eficient. Pentru mine – astăzi –  are relevanță răspunsul lui Jim Collins la întrebarea: „Why Greatness?” ca o concluzie la cartea lui: „Because when all these pieces come together, not only does your work move toward greatness, but so does your life. For, in the end, it is impossible to have a great life unless it is a meaningful life. And it is very difficult to have a meaningful life without meaningful work. Perhaps, then, you might gain that rare tranquility that comes from knowing that you’ve had a hand in creating something of intrinsic excellence that makes a contribution. Indeed, you might even gain that deepest of all satisfactions: knowing that your short time here on this earth has been well spent, and that it mattered.”

F.D: Ce preferați să faceți în timpul liber? Hobby?

R.P: Să învăț! Petrec cel puțin câteva ore pe zi studiind lucruri noi, citind. De asemenea, îmi place să fac sport. Am un program regulat de mișcare și combin ciclismul cu atletismul. Și, nu neapărat ca hobby, ci mai mult ca mod de viață sănătos.

F.D:  Ce ați face într-un an sabatic?

R.P: Aș studia ceva nou așa cum a făcut Steve Jobs când a fost concediat și aș călători cât mai mult pentru asta. Mi-ar plăcea să mă reîntorc în Japonia. Viața mi se pare foarte scurtă și nu vreau să îmi pierd timpul.

F.D: Există o rețetă a succesului? În cazul Dvs. care este aceasta?

R.P: Depinde acum de fiecare ce înțelege prin asta. Eu sunt sigur că există o rețetă a succesului! Cred că o viață trăită activ și inteligent în biserică, de unde să îți tragi valorile, conduita morală și modul de acțiune în orice situație, te va duce mereu la succes. Am văzut asta la mulți oameni în jurul meu, în mod special la mama mea. 22 de ani s-a luptat cu cancerul și ce viață frumoasă a avut, cât de mult a râs și s-a bucurat și cât de exigentă a fost cu ea însăși în tot. Chiar și în ultimul an de viață a reușit să mai ia un examen. Eu încă lupt să ajung acolo, dar mai am multe, foarte multe de învățat…

F.D: Care ar fi un sfat pentru tineri? Mai ales pentru cei indeciși, care își schițează acum viitorul, aflați în căutarea unui loc de muncă, optimiști, dar fără experiență și nerăbdători.

R.P: E greu să dai sfaturi… Asta presupune chiar să știi despre ce vorbești și e puțin cam mult pentru mine, sunt încă prea tânăr… Îmi vin în minte cuvintele Cuiva foarte drag mie: „căutați mai întâi pe Dumnezeu … și toate vi se vor adăuga vouă!”

Despre noi

geseidl logo

Soluții inteligente pentru dezvoltarea afacerilor în România

Geseidl Consulting Group

Str. Ana Ipătescu, Nr. 20, Cod 100337,
Ploiești, Prahova, Romania

Copyright ©2017-2024 Geseidl Consulting Group. Toate drepturile rezervate.